Redford se jako herec se proslavil ve snímcích Butch Cassidy a Sundance Kid či Všichni prezidentovi muži. Za svůj režijní debut Obyčejní lidé získal Oscara.
„Dneska už bych se v žádném případě neodvážil a ani bych to nechtěl, řekl bych,“ míní v pořadu Host Lucie Výborné o filmu Tmavomodrý svět jeho režisér Jan Svěrák.
Komediální drama tvořené na sebe navazujícími povídkami se týká vztahů mezi dospělými dětmi a jejich rodiči. V hlavní soutěži 82. ročníku festivalu soupeřilo 21 filmů.
Petr Obdržálek režíroval také zábavný pořad Malý televizní kabaret, dobrodružný seriál Kamarádi Dobré vody i několik televizních pohádek. V České televizi působil skoro 60 let.
Jak to vypadá, když se na první rande vydáte sice ve dvou, ale každý z vás má v hlavě čtyři další osobní rádce? I o tom vypráví nová romantická komedie Paola Genoveseho.
„Jsou představení, kdy lidi tleskají po každé scéně, jsou představení, kdy zatleskají až na konci. Smysl však dává hrát i pro jednoho diváka,“ míní režisér Cirku La Putyka Rosťa Novák.
„Už nejste nucený to mít tak promyšlené a trošku to můžete dohánět potom ve střižně, neřkuli dalšími technologiemi,“ říká v rozhovoru s Lucií Výbornou režisér Karel Smyczek.
„Jsou tam samozřejmě věci jako soustředění na horách, rivalita, vánoční večírky, zájezd do zahraničí, ale to nejsou žádné exkluzivní individuální zkušenosti jednoho člověka nebo několika lidí,“ říká.
„Rusové nerozlišují mezi civilistou, nebo vojákem. Pro ně jsou Ukrajinci bratrský národ, a ten zasluhuje, dobro, lásku a spasení. A potřebuje pomoc ve svém pomýlení,“ říká Marhoul.
„Nemyslím, že náš Superman je bůh. Lidé chtějí být jako Superman. Ale na konci filmu zjistíme, že Superman chce být jako my,“ popisuje režisér nového filmu James Gunn.
„Stopl jsem záběr, jdu za Harveym Keitelem a říkám: Harvey, toto gesto mi nedělej, mně se to nelíbí. A on říká: Ale mně se to líbí,“ vypráví režisér Václav Marhoul o natáčení s hollywodskými hvězdami.
Popstar sedmdesátých let Karol Duchoň žil intenzivně a zemřel velmi mladý v 35 letech. „Chtěl být někdo, ale nevyužil svůj talent naplno,“ míní režisér Peter Bebjak.
„Měl jsem pocit, že opravdu děláme hit. Ale že bych měl klíč a říkal si, teď dokážu na ten klíč udělat jakoukoliv látku, tak to rozhodně ne,“ říká o tvorbě filmu Vlny režisér Jiří Mádl.
O Zlatou palmu na 78. ročníku festivalu v Cannes soutěžilo dohromady 22 filmů, mezi nimi i počiny známých režisérů jako Richard Linklater, Wes Anderson nebo bratři Jean-Pierre a Luc Dardenneovi
Jak režisér a scenárista Petr Zelenka přemýšlel nad peripetiemi seriálu Limity? Kvůli němu zavítal i mezi aktivisty. „Na druhé straně bylo absolutní ticho, nulová odezva,“ vzpomíná.
„Prosazoval myšlenku, že člověk musí být osobně na místě, a pak dokládat svědectví o tom, co se děje," vzpomíná režisér Petr Jančárek, který o Jaromíru Štětinovi natočil film.
Začínal jako dětský herec, později natočil pro film i televizi desítky titulů. Karel Smyczek nyní dostává Českého lva za mimořádný přínos české kinematografii.
„Ve filmu má publikum možnost porozumět tomu, proč se lidé obrací k radikalismu,“ přibližuje režisér Filip Remunda ohledně svého dokumentu Štěstí a dobro všem.
Osmnáctiletý kluk ze zapadlé francouzské vesnice krade mléko v kravíně a pokouší se vyhrát soutěž o nejlepší sýr, protože potřebuje peníze. To má jistá úskalí... Stejně jako jeho láska.
Na stanici Český rozhlas Dvojka bude mít 9. února premiéru rozhlasový mysteriózní hororový thriller Šum režiséra Jana Vejnara, jehož tématem je umělá inteligence
Amerikánka, příběh dívky vyrůstající v dětském domově v komunistickém Československu, přerostla během několika let z osobních vzpomínek v divadelní, a nakonec i filmovou adaptaci.
V pořadí 32. ceny Český lev budou předány v sobotu 8. března. Nejvíce šancí získat křišťálovou sošku mají s nejvyšším počtem nominací filmy Vlny, Amerikánka, Mord a minisérie Metoda Markovič: Hojer.
Film Parthenope vypráví o krásné dívce, která zažívá smrt bratra, obdiv mužů i setkání se slavným spisovatelem. „Nejdůležitější je na něm téma času. Jak plyne a jak nás proměňuje,“ říká Sorrentino.