Firmy pozastavují reklamu na twitteru. Bojí se, že na něm dá Musk prostor rasismu a dezinformacím
Převzetí Twitteru Elonem Muskem začíná znervózňovat společnosti po celém světě, které platformě platí za reklamu. Některé značky už v tichosti sociální síť opustily. Další chtějí znát urychleně odpovědi na to, co se chystá. Není to ani týden, co se nejbohatší muž světa postavil do čela Twitteru a okamžitě začal podnikat změny.
Inzerenti mají obavy z toho, kam se bude Twitter dále ubírat. Elon Musk totiž v minulosti opakovaně zdůrazňoval, že má být sociální síť platformou svobody slova, kde může každý vyjádřit svůj názor.
Musk plánuje propustit polovinu zaměstnanců společnosti Twitter. O práci má přijít 3700 lidí
Číst článek
Nedávno dal na twitter třeba anketu, kde se ptal, zda by inzerenti měli raději chtít umisťovat reklamu v prostorách, které podporují svobodné vyjadřování, nebo na místech v zajetí politické korektnosti.
Nikdo přitom neví, jak si Musk svobodu slova představuje, a společnosti tak mají strach, že se na síti můžou začít objevovat třeba rasistické výroky, dezinformace nebo výzvy k násilí.
Musk navíc těmto obavám nepomohl, když o víkendu sdílel dezinformace o útoku na manžela Nancy Pelosiové, předsedkyně americké Sněmovny reprezentantů, s tím, že muž, který ho napadl, měl údajně být prostitutem, kterého si Pelosi pozval domů. To bylo ale vyvráceno a Musk vzápětí sdílený příspěvek smazal.
Pozastavení reklamy
Svoji reklamu na twitteru podle deníku Financial Times měla pozastavit například firma L’Oréal, která informaci ale později popřela. Stejný krok podnikla i největší americká automobilka, General Motors, píše deník.
Analytik Šlerka: V Twitteru jsou teď ‚Hunger Games‘, Musk začal vládnout tvrdě
Číst článek
Deník také upozorňuje, že reklamní agentury zastupující další velké společnosti svým klientům radí, aby pozastavily přísun peněz na twitter a vyčkaly, co se bude dít, a to aspoň do amerických kongresových voleb. V souvislosti s nimi se totiž může objevit i velké množství nevhodného obsahu.
Twitter tyto zprávy zatím odmítá komentovat. Očekává se, že Musk bude s hlavními inzerenty osobně jednat a zodpovídat jejich dotazy.
Twitter je na reklamě do velké míry závislý, neboť z ní vychází 90 procent jeho příjmů. Musk se nyní snaží pole výdělků ze sociální sítě rozšířit, a to například zpoplatněním ověřených účtů, které mají stát měsíčně osm dolarů, v přepočtu necelých 200 korun.
Zároveň chce propustit velké množství pracovníků. Podle agentury Bloomberg se má jednat o 50 procent pracovníků, tedy zhruba 3500 lidí.