‚Chráníme úředníky.‘ České Budějovice si na odstranění nelegálních billboardů raději našly firmu

Ředitelství silnic a dálnic od začátku letošního roku odstranilo vlastními silami pouze dva nelegální reklamní poutače. Vyplývá to z informací, které státní podnik poskytl Českému rozhlasu. V lednu přitom vešla v platnost novela zákona o pozemních komunikacích, která měla samosprávám a správcům silnic likvidaci billboardů výrazně usnadnit. To se ale zatím příliš nedaří. České Budějovice si teď kvůli tomu najmou soukromou firmu.

České Budějovice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nelegální reklamní plochy u silnic 1. třídy řeší Správy a údržby silnic jednotlivých krajů.

Nelegální reklamní plochy u silnic 1. třídy řeší Správy a údržby silnic jednotlivých krajů. | Foto: Věra Hájková | Zdroj: Český rozhlas

Lokalita Na Dlouhé louce v Českých Budějovicích představuje jedno z nejfrekventovanějších míst na jihu Čech. A také je tu jedna z nejhustších koncentrací nelegální reklamy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak se daří odstraňovat nelegální billboardy, zajímalo Matěje Vodičku

Místní rada města teď schválila vypsání veřejné zakázky na firmu, která bude ilegální poutače odstraňovat. Podle náměstka primátorky Michala Šebka (ODS) si od toho magistrát slibuje radikální změnu k lepšímu.

„Vysoutěžená firma se postará o odstranění, uskladnění, případně vydání. A samozřejmě zajistí veškerou administrativu, aby byla kompletní dokumentace,“ očekává.

Radnice chce tímto krokem také zabránit tomu, aby úředníci čelili výhrůžkám a nátlaku ze strany majitelů nelegálních reklamních ploch.

„Spíš možná psychickému než fyzickému. Uvědomujeme si, do jakého prostředí se tímto pouštíme, a chceme úředníky chránit,“ vysvětluje Šebek.

Mnoho reklamních billboardů na jednom místě je například u silnice na Dlouhé louce | Foto: Andrea Poláková | Zdroj: Český rozhlas

Obdobný postup teď volí i Ředitelství silnic a dálnic.

Čtyři pětiny billboardů v Praze porušují předpisy. Svaz provozovatelů reklamy s výsledkem studie nesouhlasí

Číst článek

„Realizujeme formou takzvaného dynamického nákupního systému od dubna veřejnou zakázku, přes kterou budeme zadávat konkrétní odstranění jednotlivých reklamních zařízení. Kvalifikaci už splnili někteří přihlášení dodavatelé a další se mohou přihlásit,“ potvrzuje mluvčí podniku Jan Rýdl.

Ředitelství silnic a dálnic také ve spolupráci s úřady oslovuje vlastníky poutačů. Touto cestou se už povedlo odstranit více než 50 billboardů.

Podněty může zaslat kdokoliv. Usnadňuje to například webový server nelegalnireklama.cz, který nabízí i interaktivní mapu.

Matěj Vodička Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme