Čtyři pětiny billboardů v Praze porušují předpisy. Svaz provozovatelů reklamy s výsledkem studie nesouhlasí

Přes 80 procent billboardů v Praze porušuje předpisy. Většina z nich nemá platné stavební povolení, některé stojí v památkové zóně nebo v parcích. Uvádí to studie pražského magistrátu. S jejími závěry ale nesouhlasí Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Doprava v Praze, Wilsonova

Drtivá většina zkoumaných billboardů nemá platné stavební povolení (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iRozhlas

Spoluautorkou studie pražského magistrátu je zastupitelka Kristýna Drápalová z uskupení Praha Sobě. V parku vedle magistrály si všímá jednoho z problematických billboardů: „Nesplňuje především to, že billboardy nemají stát v parku. A zároveň stojí v památkové zóně.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si reportáž Tomáše Malečka o billboardech v hlavním městě

Podle studie porušuje 1270 z více než 1500 poutačů u silnic první třídy v hlavním městě pražské stavební předpisy.

„Úplně nejčastěji porušují vzájemný rozestup, musí mezi nimi být alespoň 100 metrů. Když jedete po výpadovce z Prahy, tak vidíte, že to dodržováno úplně není,“ dodává Drápalová.

Drtivá většina billboardů podle ní nemá platné stavební povolení a majitelé je nechávají stát, dokud nezasáhne stavební úřad městské části. Ty ale poutače kontrolují jen na základě podnětů od lidí.

Jak jednotlivé poutače dopadly v analýze magistrátu, si můžete prohlédnou v interaktivní mapě:

Kliknutím vyberte reklamní poutač v mapě.
Foto se zobrazí po vybrání poutače v mapě.

„Stavební úřad Prahy 8 se staví k nelegálním billboardům stejně jako k jiným nepovoleným stavbám, to znamená, v rámci svých kapacit a platné legislativy koná potřebné správní úkony,“ vysvětluje mluvčí Prahy 8 Martin Šalek.

2:41

Praha plánuje méně reklamních ploch. Se změnou pomůžou nové zastávky, lavičky a koše

Číst článek

Vedoucí oddělení bezpečnosti provozu BESIP Tomáš Neřold upozorňuje, že billboardy ruší řidiče od jízdy: „Podle studií je to zhruba 0,75 vteřiny, kdy průměrně reklamu vnímám a kdy odpoutá pozornost.“ I to ale může stačit k tomu, aby se stala nehoda, dodává Neřold.

Chybná data, tvrdí svaz

Svaz provozovatelů venkovních reklam se závěry studie nesouhlasí. Jeho předseda Marek Pavlas billboardy brání:

„Analýza je postavená na zcela chybných datech a závěry z ní dělané jsou irelevantní ke skutečnému stavu. Obsahuje namátkou stovky chyb.“

Autorům studie svaz poslal podrobné připomínky a chce s nimi dál jednat. Jak se k billboardům postaví nové vedení města, zatím není jasné. Dokument radním a primátorovi jeho autoři předají.

Celou analýzu si můžete přečíst zde:

Tomáš Maleček, , cib Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme