Očkovací kampaň bude hotová až za měsíc. ‚Únor byl špatný odhad,‘ přiznává vláda
Virus neporazíme jinak než očkováním – slova ministra zdravotnictví Jana Blatného (za ANO) z kraje února. Tehdy měla v Česku začít dlouho připravovaná očkovací kampaň. Žádnou ale Úřad vlády ani ministerstvo zdravotnictví dosud nespustily a v únoru ani nespustí. Hotová bude až za měsíc a přesný termín spuštění jasný zatím není.
„Byl to jen špatný odhad,“ zdůvodnil Radiožurnálu mluvčí vlády Vladimír Vořechovský, proč Úřad vlády spolu s ministerstvem zdravotnictví nespustily zkraje února plánovanou kampaň k očkování. Právě ta by se přitom měla letos stát „přirozeným prvkem národní hrdosti“, jak uvádí jedna z příloh metodického pokynu pro očkovací kampaň z ledna.
‚Udělejme tečku za koronavirem.‘ Kampaň na očkování proti covidu udělá iniciativa Cesta ven
Číst článek
Podle Vořechovského bude kampaň hotová pravděpodobně až za měsíc. „Po prvních konzultacích s agenturou, která teď na přípravě kampaně pracuje, by mohla být kampaň připravená někdy na konci března,“ upřesnil s tím, že přípravy jdou v rámci možností maximálně rychle a efektivně. Přesný termín spuštění ale nezná.
Úřad vlády začal na přípravách výběrového řízení na kampaň k očkování pracovat zkraje ledna. V půlce měsíce oslovil pět agentur, z nichž čtyři do konce ledna poslaly své návrhy na řešení. Vítěz ale nemohl být oznámen hned, první půlku února se čekalo na to, až se zbylí účastníci vzdají práva podat námitky proti výběru dodavatele kampaně.
Pozitivní kampaň
Smlouvu na kampaň tak Úřad vlády s dodavatelem uzavře teprve tento týden. Zakázku vyhrála společnost ARAs, kterou vlastní Asociace komunikačních agentur (AKA). Návrh ale pochází od iniciativy zvané Cesta ven. Kampaň bude financovaná ze dvou zdrojů. Úřad vlády zaplatí kreativní část v hodnotě skoro čtyři a čtvrt milionu korun. Návrh přitom stál symbolickou korunu, zbytek částky jde na produkci. Ministerstvo zdravotnictví dále nakoupí mediální prostor za 50 milionů korun.
Hlavní slogan zní: Udělejme tečku za koronavirem. „Jde o kampaň, která je pozitivní, jednoznačně směřovaná do budoucnosti. Tečka bude součástí celé doprovodné komunikace. Uvidíme ji v televizním spotu, na billboardech, ve vizuálech, v novinách, na sociálních sítích, ale i třeba v systému nemocnic k očkování,“ uvedl Vořechovský.
Jednatel firmy ARAs Marek Hlavica si myslí, že je očkování právě tou pomyslnou tečkou, která lidem dá šanci nynější těžké období uzavřít. Zmíněná tečka prý symbolizuje konec a zároveň naději na nový začátek.
Kampaň na očkování řeší ministerstvo zdravotnictví od konce minulého roku. Původní spuštění bylo naplánované na půlku ledna. Resort ale v prosinci výběrové řízení zrušil po kritice Asociace Public Relations, podle které v něm byly chyby. Následně začalo ministerstvo napřímo spolupracovat právě s Úřadem vlády.