Otevírá se tunel Mrázovka
Pražské dopravě by měl alespoň částečně ulevit dnes otevřený tunel Mrázovka. Denně jím má projet až 50 tisíc motoristů. Tunel prochází pod pražským vrchem Mrázovka a Pavím vrchem a spojuje Smíchov se Strahovským tunelem. Kilometr dlouhá podzemní dráha stála přes 7 miliard korun. Jako každá novinka má i Mrázovka své odpůrce. Společnost pro trvale udržitelný život podala odvolání proti této variantě stavby z důvodů bezpečnosti.
Společnost pro trvale udržitelný život podala odvolání proti této variantě stavby z důvodů bezpečnosti. Aktivista Jan Klika tvrdí, že jde o past na řidiče. "Z rychlého levého pruhu je odbočení na úrovňovou křižovatku se signalizací, kde budou stát vozidla a je nebezpečí, že do sebe budou auta v tunelu vrážet. Naše sdružení chtělo řešení v původním čtyřpruhovém tvaru a chtěli jsme, aby odpočování bylo vpravo."
Na provoz v novém pražském tunelu Mrázovka bude dohlížet speciální kamerový systém. Jeho záznamy budou sledovat kromě dopravních odborníků také policisté. Od zařízení si slibují zvýšení bezpečnosti v areálu tunelu, jak nám prozradil mluvčí pražské policie Ladislav Bernášek. "Jedná se o systém pracující na principu inteligentních televizních kamer, který narozdíl od dosud běžně používaných radarů, které měří okamžitou rychlost vozidel v daném místě, naměří průměrnou rychlost v celém úseku. Měřený úsek může být dlouhý několik set metrů, ale i kilometrů. Vzhledem k tomu, že se jedná o certifkovaný systém, vyhodnocené snímky vozidel, která překročila nejvyšší povolenou rychlost, jsou využívány při projednávání přestupků."
Uvedené kamery už v Praze pracují v části dopravního okruhu Zlíchovského tunelu. Nově se s nimi řidiči setkají také v tunelu Strahovském. Nový tunel Mrázovka odhlehčí dopravě v oblasti Smíchova.