Na koridoru mezi Pardubicemi a Českou Třebovou stály vlaky. Provoz už je ale zcela obnoven
Provoz na železničním koridoru mezi Pardubicemi a Českou Třebovou byl v pondělí od 18:30 obnoven. Během dne byl u Uherska na Pardubicku asi na 2,5 hodiny preventivně zcela zastaven kvůli komplikacím při stavbě dálničního mostu. Jeho konstrukce při betonáži poklesla. O dočasné zastavení provozu proto Správu železnic požádalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Na twitteru to uvedl jeho mluvčí Jan Rýdl.
Kvůli přerušení provozu byla mezi stanicemi Zámrsk a Moravany a zpět zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava. Některé spoje byly odkloněny po trase přes Velký Osek, Hradec Králové, Týniště nad Orlicí.
Zpoždění spojů projíždějících místem dosahovalo zprvu v některých případech i téměř tři hodiny, později odpoledne deset až 20 minut, vyplývá z informací Českých drah.
Rychlík u Luhačovic narazil do stromu. Nikdo nebyl zraněn, provoz se ale na dvě hodiny zastavil
Číst článek
Podle Rýdla silničáři po expertním průzkumu stavu stavby a statickém přepočtu umožnili od 16:00 obnovení provozu na dvou vzdálenějších kolejích pro průjezd vlaků rychlostí deset kilometrů v hodině. Další čtyři koleje v dosahu stavby byly stále z bezpečnostních důvodů mimo provoz. Po zajištění stavby byl provoz obnoven plně.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy mohly odpoledne vlaky místem projíždět jen sníženou rychlostí.
Dálniční most nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě.
Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů. Aby se omezení provozu na trati co nejvíc zkrátilo, bude konstrukce nosníku otočením nasazena na předem vybudované vzpěry. Úsek dálnice D35 Časy - Ostrov má být uveden do provozu v létě příštího roku.