Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Učte se jazyky a věnujte se technickým oborům, vzkázal žákům ministr školství

Čeští školáci by měli více studovat cizí jazyky. Uplatní se pak lépe na pracovním trhu a seženou práci také v zahraničí. V projevu na začátku školního roku to řekl ministr školství v demisi Dalibor Štys a žákům doporučil, aby se přestali bát technických oborů a nevolili jen humanitní zaměření.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministr školství Dalibor Štys

Ministr školství Dalibor Štys | Foto: Filip Jandourek

„V cestování a zahraniční praxi máme dnes nejen úžasné možnosti, ale dokonce i různé podpůrné programy. Čeští studenti, absolventi je ovšem zdaleka nevyužívají tak, jak by mohli. Velice často proto, že neumí jazyk. Učte se jej a pak cestujte. Tím získáte i sebevědomý občanský postoj,“ prohlásil Štys.

Ministr zároveň připomněl, že je pro studenty také důležité zvládnout moderní IT technologie. Žákům doporučil, aby se nebáli manuálních a technických oborů a nevolili jen humanitní zaměření.

Do prvních tříd nastupuje rekordní počet dětí. Školy požádaly o navýšení kapacity

Číst článek

Školy v regionech vyzval, aby více spolupracovaly. Některé střední a odborné školy by se podle něj mohly spojit a vychovávat tak více talentovaných žáků.

„Především na ně se vztahuje výzva k zapojení do užší spolupráce mezi školami v regionech a jejich systémového provázání včetně prohloubení spolupráce se školami základními. Stává se, že prakticky zaměřené talenty se vyskytují na školách zaměřených spíše teoreticky, a naopak,“ vysvětlil Štys.

Školáci se povinně učí dva cizí jazyky. Někteří kantoři mají z novinky strach

Číst článek

Vysoké školy by pak podle ministra měly v příštích letech více přihlížet k výsledkům maturitního vysvědčení a stejný přístup se očekává i od zaměstnavatelů. Zkouška dospělosti by měla důkladněji prokázat znalosti absolventa střední školy.

„Maturitní zkoušku se podařilo stabilizovat, a proto chceme dále ve spolupráci s vysokými a středními školami a neziskovým sektorem diskutovat a připravit takový model, který zachová všechna pozitiva současné maturitní zkoušky a zároveň umožní ověření výsledků vzdělávání, které vyžadují změněné podmínky 21. století,“ dodal Štys.

Petra Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme