V rakovnické škole zaútočil žák na učitelku nožem. Těžce ji zranil
Žák gymnázia v Rakovníku zaútočil na učitelku. Bodl ji do zad. Pro 61letou ženu letěl vrtulník, je těžce zraněná. Teď už je mimo ohrožení života. Péčují o ni lékaři ve vojenské nemocnici v Praze - Střešovicích.
„Na místě zasahovali záchranáři z Rakovníka. Na místo kvůli závažnosti zdravotního stavu také přivolali vrtulník Letecké záchranné služby z Prahy," doplnila mluvčí středočeské záchranky Tereza Janečková.
„Ženu po ošetření a zaléčení předali k leteckému transportu do Ústřední vojenské nemocnice. Utrpěla těžké zranění, bodnou ránu v zádech,“ upřesnila. Lékařům v Ústřední vojenské nemocnici se pak podařilo ženu stabilizovat.
O incidentu na rakovnickém gymnáziu podrobně informoval redaktor Ĺubomír Smatana
Kantorku napadl v kabinetě matematiky a fyziky její 14letý žák. Bodl ji do zad. Jak přímo na místě zjistil reportér Českého rozhlasu, jedna z vyšetřovacích verzí je, že nůž nalezl student až v kabinetu. Ředitel gymnázia ho označil za dosud bezproblémového žáka, který chodil dokonce do výběrové třídy.
K obdobnému incidentu došlo v minulosti ve Svitavách, kde v roce 2004 učeň středního odborného učiliště ubodal svého pedagoga. Šedesátiletého muže napadl při vyučování, učitel na následky zranění po převozu do nemocnice zemřel.
Lhostejnost dospělých vede k agresi dětí
Incident okamžitě vzbudil diskusi mezi odborníky na dětskou psychiku. „Netroufl bych si říci, že děti jsou agresivnější než dříve,“ poznamenal psycholog Karel Humhal. „Ale svou agresi uplatňují i v jiných oblastech, než ji uplatňovaly dříve.“
O vážném incidentu mluvili Jana Žáčková z rakovnické policie a psycholog Karel Humhal
„Příčinou je celý komplex okolností. Jedna z nich je ta, že děti vědí, že nebudou extremně přísně trestány za podobné projevy,“ míní psycholog. „Rozhodující moment je, že děti, pokud jsou ponechány dlouhodobě samy sobě, tak jejich aktivity končí agresí.“
Speciální pedagog a odborník na agresi dětí Miloslav Čedík připomněl, že člověk v emoci nemá své chování zcela pod kontrolou. „Tím neomlouvám to jednání jedince a odsuzuji ho jako každý jiný člověk.Ale chci jen říci, že pokud jsme v nějaké emoční lince, tak rozum se nám vytrácí.“
Byl to bezproblémový žák, říká o útočníkovi ředitel školy
Číst článek
„A v emoci může jedinec jednat zkratkovitě, a to už je o osobnosti jedince,“ uvedl Čedík.