Vyhozené statisíce. Vinařský fond registroval značku Bublina pozdě, s názvem ho předběhl restauratér
Národní značka Bublina, která měla propagovat tuzemská perlivá a šumivá vína, je v ohrožení. Vinařský fond, který pod tímto názvem chtěl nabídnout alternativu k zavedenému proseccu, však požádal o její registraci Úřad průmyslového vlastnictví pozdě. Podle zjištění Českého rozhlasu ho předběhl někdo jiný. Statisíce korun na kampaň tak pravděpodobně fond vynaložil zbytečně.
„Bude se jmenovat, řekl bych velmi výstižně a nepřekvapivě Bublina,“ řekl o nové národní značce vín šéf Vinařského fondu Zbyněk Vičar ve vysílání Českého rozhlasu na konci září. Do kampaně podle jeho slov zatím organizace z příspěvků vinařů i státu už investovala asi čtvrt milionu korun.
Nová národní značka by měla pomoci zastavit setrvalý pokles v prodeji tuzemských vín z jihu Moravy
„Čím obecnější název je, tím vyšší je riziko, že to Úřad pro průmyslové vlastnictví nezaregistruje. Ale vyhodnotili jsme, že má smysl do toho jít,“ vysvětlil Vičar.
Z veřejné databáze ochranných známek Úřadu průmyslového vlastnictví vyplývá, že registraci na totožný název tři dny před Vinařským fondem podal pražský restauratér a kavárník Jan Horešovský.
Vinaři odmítají pochybení
„Bohužel je to poměrně dost nepříjemná situace, můj vztah k tuzemským vinařům je veskrze pozitivní,“ obhajuje se Horešovský s tím, že o Bublině dříve neslyšel.
Bublinou chce nazvat vinný bar zaměřený výhradně na šumivá vína. Projekt připravuje už několik let. O záměru Vinařského fondu se dozvěděl až po odevzdání přihlášky k registraci známky. Vinařský fond pochybení odmítá, a to i přesto, že značku veřejně v předstihu několik měsíců propagoval, ale o její faktický zápis požádal až na konci října.
„Počkáme, jak ta registrace dopadne, a připravíme se na obě varianty. Buď to, že se nám to podaří zaregistrovat, anebo že se to nepodaří,“ komentuje situaci Zbyněk Vičar s tím, že kampaň je v tuto chvíli pozastavena.
Jan Horešovský je ochoten se zástupci fondu jednat. „Dokonce si myslím, že si můžeme, pokud budeme mít stejné cíle, i nějakým způsobem pomoct,“ míní Horešovský.
Nová národní značka po vzoru například Svatomartinského, jehož ochrannou známku Vinařský fond také vlastní, by měla pomoci zastavit setrvalý pokles v prodeji tuzemských vín z jihu Moravy.