Pulitzerovu cenu za veřejnou službu získal Los Angeles Times
Porota Columbijské univerzity v noci na dnešek vyhlásila letošní držitele Pulitzerových cen. Hlavním nositelem prestižního ocenění v oblasti žurnalistiky se stal deník Los Angeles Times a to za službu veřejnosti. Jeho reportérům se podařilo odhalit korupční skandál v malém americkém městě Bell. List The New York Times zase získal cenu za komentáře a mimo jiné za zpravodajství z Ruska.
Porota Columbijské univerzity ocenila jako službu veřejnosti sérii článků o obohacování úředníků malého města v Kalifornii:
Reportéři Los Angeles Times postupně odhalili neúměrně vysoké platy a odměny vedoucích radnice v chudém městě Bell. Jejich práce vedla k soudnímu stíhání několika úředníků.
Kromě toho dostal deník ocenění i za dokumentární fotografii. S prázdnou neodešel ani list New York Times: získal ceny za mezinárodní zpravodajství a komentáře.
Porota Columbijské univerzity letos bez uvedení důvodu neudělila cenu za bleskové zpravodajství.
Podle novináře a mediálního experta Miloše Čermáka jsou amerických redakcích ceny vždy napjatě očekávány: „Letos jsou rozprostřeny mezi mnoho novin, takže jsou všichni spokojení, byť letos zajímalo udílení Pulitzerových cen novináře míň.“
Ceny se přibližují on-line médiím
Trend jde směrem k zániku tištěných médií, což se odrazilo také letos ve výsledcích Pulitzerových cen.
„Letos poprvé dostala cenu série textů, které vyšly pouze on-line na webu. Neziskový web ProPublica, který dělá investigativní zpravodajství, cenu získal už vloni, ale text vyšel zároveň v tištěném magazínu New York Times. Ale letos to byl čistě webový text,“ říká Čermák.
Papírové noviny se dlouhodobě potýkají s problémy a v posledních letech se dokonce i Pulitzerovy ceny, které byly dříve výhradně pro papírové noviny, přibližují webovým médiím.
„Poprvé byla jedna z cen za veřejnou službu udělena za webový text v roce 1998. Vposledních dvou letech už je v pravidlech napsáno, že ceny mohou získávat i výhradně webová média. Teoreticky by tak Pulitzerovu cenu mohl získat i autor blogu,“ dodává novinář a mediální expert Miloš Čermák.