Coca-Cola vstupuje na trh s domácími nápoji. A zájem mají i další konkurenti
Světový trh výrobců domácích limonád se rozšiřuje. Vstoupit na něj chce i největší producent nápojů z pohledu tržeb na světě - americká Coca-Cola.
Coca-Cola je na trhu výrobců domácích nápojů pod tlakem. Nechce v této oblasti zůstat pozadu a hledá možnosti, jak rozšířit svoje aktivity. Vedení společnosti proto kupuje 10 procent akcií ve firmě Green Mountain Coffee Roasterst, která vlastní mateřský podnik Keurig.
Ten na základě systému K-Cup vyrábí z kapslí kávu nebo čaj. A teď přidá právě i výrobu limonád, džusů a dalších studených nápojů. Investice Coca-Coly do této společnosti přesahuje 1,25 miliardy dolarů.
Investice údajně není výhodná jen pro Coca-Colu. Může na ní vydělat i firma Green Mountain. Coca-Cola v ní bude mít jenom částečný podíl, a díky tomu, že jde o největšího výrobců nealkoholických nápojů na světě, pomůže podniku Green Mountain uvést automaty na sodovky na trh.
Zisky si od toho slibují obě společnosti. Analytici odhadují, že Coca-Cola může mít z akvizice roční tržby kolem 500 milionů dolarů. To je ale jenom střípek z celého obratu, který každoročně dosahuje několika desítek miliard dolarů.
Dosavadním lídrem je Soda Stream
Na trhu už delší dobu působí firma Soda Stream, která má sídlo v Izraeli. Podle agentury Bloomberg je v tomto segmentu lídrem. I přesto ale společnost hodně sází na marketing. Nedávno například vzbudila pozornost reklama na její produkty, ve které hrála americká herečka Scarlett Johanssonová.
Vstup Coca-Coly na trh domácích nápojů může podle analytiků znamenat pro Soda Stream zřejmě jenom potíže. V následujících 18 měsících může společnost podle odborníků oslovených agenturou Bloomberg očekávat skutečný nárůst konkurence.
Na druhé straně ale není vůbec jasné, s čím Coca-Cola ve spojení s Green Mountain přijde. Konkrétní podoba produktů ještě není známa. Svůj dominantní podíl na světovém trhu si firma zřejmě udrží, jak odhadují odborníci.
Zájem má i Pepsi
Také další rival Coca-Coly, americká Pepsi, se zajímá se o trh domácích nápojů. Před časem dokonce měla zájem koupit právě společnost Soda Stream, jak o tom informovaly světové zpravodajské agentury.
Izraelský výrobce i americká společnost ale případnou transakci popřeli. Pepsi jako důvod uvedla, že v současnosti není v pozici, aby si mohla dovolit tak velkou akvizici.