Česká spořitelna zdražuje většinu základních služeb
Klienti České spořitelny si ode dneška připlatí za většinu základních služeb. Banka s nejvíce zákazníky v Česku totiž mění svůj ceník.
Podraží hlavně služby na přepážce - například zadání platebního příkazu nebo výběr hotovosti. Víc bude stát i papírový výpis z účtu, přihlašovací a informační sms. Mírně zlevní transakce u bankomatů.
„Upřímně řečeno vůbec nerozumím tomu, proč takový krok Česká spořitelna dělá, protože jakékoliv zdražení služeb samozřejmě může mít vliv na odliv zákazníků,“ říká šéfredaktor serveru měšec.cz Dalibor Chvátal.
O zdražení některých služeb pro klienty České spořitelny mluvila Zuzana Švejdová
„Trendem bankovních služeb je spíše zlevňovat. Česká spořitelna v tom ale není jediná. Stejným způsobem před rokem zdražily i Raiffeisenbank, Unicredit Bank a GE Money.“
Podle analytiků chce pravděpodobně Česká spořitelna změnit svůj obchodní model - tedy zbavit se drobných zákazníků a zaměřit se na korporátní klienty.
Změny ohlašují i ČSOB a KB
Poplatky upravuje od září i ČSOB, cílem má být hlavně zjednodušení. A změní se i sazebník Komerční banky, který bude platit od poloviny listopadu. Ke změnám cen ale pravděpodobně nedojde.
Zdražování může vést k přelivu klientů k jiným bankám, odhadují někteří analytici. Nové klienty by tedy mohly získat takzvané bezpoplatkové banky, jako je například Fio banka, mBank, Air Bank, Equa bank nebo taky Zuno.
Ke změně banky vedou klienty nevyhovující služby a vysoké poplatky
Nejčastějším důvodem, proč lidé mění svou banku, jsou hlavně nevyhovující služby, potom vysoké poplatky nebo složitý přístup k pobočce.
Poplatky u některých bankovních domů můžou v průměru dosáhnout i 2,5 tisíce korun za rok.
Ve druhém čtvrtletí zaplatil průměrný klient za užívání bankovních služeb 182 korun - tedy o 3 koruny více než v předchozích třech měsících.
Může za to i období léta a dovolených, kdy se tradičně zvyšuje počet bankovních operací. Klienti totiž častěji vybírají v cizině, a to i nad počet výběrů zdarma.