Nová TV Pohoda chce oslovit rodiny s dětmi. Nabídne i regionální zpravodajství
Dnes začne vysílat nová celoplošná televizní stanice s názvem Pohoda. Svou nabídkou se chce zaměřit na rodiny s dětmi. Stanici provozuje společnost Pohoda Top Media podnikatele Radima Pařízka. Stanici povede Renata Červená. Zhruba třetinový podíl ve firmě má bývalý generální ředitel TV Nova Vladimír Železný.
„Neznám přesně, jak jsou tam nastavené pravomoci a tak dál. Na druhé straně si dokážu představit, že do ní bude zasahovat aktivně docela dost. Přece jenom je to oblast, kterou důvěrně zná, ve které dlouho úspěšně působil. Tak by bylo zvláštní, kdyby ho to teď vlastně nezajímalo, jak se ta televize bude vyvíjet, co bude dělat,“ říká odborník na mediální zábavu Milan Kruml.
Pařízek o zřízení televizní stanice usiloval delší dobu. Jeho společnost patřila mezi šestici firem, které dostaly licenci pro digitální vysílání už v roce 2006.
O obsahu a dramaturgii TV Pohoda se zatím příliš neví. Program má být postupně doplňován a do Vánoc bude vysílání provizorní.
Původně se měla Pohoda soustředit na obsah pro děti. Protože ale Česká televize oznámila, že spouští dětský kanál, nová stanice pozměnila cílovou skupinu a chce být rodinnou televizí. Podle Krumla teď především záleží na tom, jestli TV Pohoda dokáže být alternativou k vysílání ostatních stanic zaměřených na děti nebo rodinu.
„Alternativa by asi nebyla něco, co se dá koupit na mezinárodním trhu, ale měla by to být původní tvorba. Myslím, že je to otázka ať už hrané tvorby, která je samozřejmě nejdražší, ale i nějakých magazínů nebo pásem, které by byly určené pro širší publikum, než jsou jenom děti. A to taky stojí docela dost peněz. Takže je otázka, jestli na to Pohoda má, na takovýhle typ pořadů,“ uvažuje.
„V České republice sice vysílá asi osm lokalizovaných dětských televizí, ale všechny jsou placené na kabelu nebo satelitu, kdežto Pohoda bude bezplatná,“ dodává odborník na televizní trh, šéfredaktor specializovaného serveru digizone.cz Jan Potůček.
Pro nově vznikající televizní stanice je podle něj naprosto nezbytné, aby oslovovaly konkrétní úzké cílové skupiny.
Součástí programu má být i vlastní regionální zpravodajství. Kruml si nemyslí, že by se jednalo o předem prohraný boj s ČT24.
Regionální zpravodajství je totiž podle něj čím dál důležitější. Všechna celoplošná média se navíc zaměřují jen na regionální politiku a události a opomíjí témata, která se týkají každodenního života ve vybrané lokalitě, dodává Kruml.