Škoda Auto v říjnu zvýšila celosvětový odbyt o 29 procent na 60 800 vozů. Meziroční prodej je stále nižší
Automobilka Škoda v říjnu zvýšila celosvětový odbyt meziročně o 29 procent na 60 800 vozů. Oznámila to v pátek mateřská společnost Volkswagen. Český výrobce tak v tomto ohledu vykázal jeden z nejlepších výsledků z celé skupiny, která je největším výrobcem aut v Evropě. Od ledna do konce října odbyt vozů Škoda činí 605 400, což je meziroční pokles o 19,1 procenta. Loni se výrobci aut ve světě stále potýkali s dopady pandemie.
Volkswagen v říjnu dodal zákazníkům 388 600 osobních aut, což je meziroční nárůst o 7,7 procenta. Meziročně je ale jeho odbyt o deset procent nižší. Vychází to z oznámení společnosti.
Celá skupina Volkswagen, která zahrnuje i nákladní auta a autobusy, pak v říjnu zvýšila odbyt meziročně o více než 15 procent na 691 800 vozidel. Od ledna do října odbyt meziročně také ještě zůstává nižší.
Prodej aut klesl meziročně o 11,1 procenta na 143 843 vozů. Nejoblíbenější jsou Škoda a Hyundai
Číst článek
Ze skupiny, která se zaměřuje na auta pro masový trh, si relativně dobře vedla i španělská značka Seat/Cupra. Odbyt za říjen meziročně zvýšila o 20,1 procenta na 29 400 vozů. Od ledna do října pak odbyt meziročně vykazuje pokles o více než 22 procent.
Ve skupině prémiových aut se daří hlavně značce Audi, která v říjnu zvýšila odbyt o 33,9 procenta na 131 800 vozů, od ledna do konce října ale meziročně také ještě zaostává.
Mírnější nárůst odbytu registrují značky luxusních vozů Lamborghini/Bentley, které dohromady ale vykazují meziroční růst i za období od ledna do října.
Z jednotlivých regionů se skupině Volkswagen i nadále daří zejména v západní Evropě. Tam říjnový odbyt meziročně vzrostl o 36,8 procenta, od ledna do října je ale také ještě nižší.
Odbyt v oblasti Asie a Tichomoří v říjnu meziročně vzrostl o 18,1 procenta a mírný růst vykazuje i za období prvních deseti měsíců letošního roku. Odbyt ve střední Evropě v říjnu klesl o 1,8 procenta, od ledna do října vykazuje propad o 35,7 procenta.