Zkoušení do školy patří. Děti nemohou jen objevovat, míní odborník na vzdělávání Orság
„Nejsem progresivní učitel, ale jsem vyznavačem tradičního školství,“ vysvětluje na Dvojce ředitel Edukační laboratoře Michal Orság. „Když žákům něco předáváme, tak musíme zjistit, jestli tomu rozumí.“ Je zastáncem testování a zkoušení, teprve potom je čas i na objevování. K čemu jsou známky? Není lepší slovní hodnocení? Mají žáci hodnotit kvalitu výuky učitele? Zabíjí škola kreativitu? Poslechněte si záznam Blízkých setkání s Terezou Kostkovou.
„Je důležité předat žákům pevný základ,“ vysvětluje smysl tradičního přístupu v českém školství odborník na vzdělávání Michal Orság.
„Nemyslím si, že by učení mělo děti jen bavit. Je potřeba, aby se některé věci naučily nazpaměť,“ říká ředitel Edukační laboratoře, která vzdělává české učitele. I proto podle jeho názoru patří do školy zkoušení a testování.
„Nelze spoléhat na to, že děti budou jen objevovat. Musí mít znalosti a vědomosti. Potřebujeme mít jasné důkazy o tom, co se děti naučily,“ popisuje Orság.
Učitelé se podle něj nemusí slepě držet osnov. „Mají možnost si přizpůsobit své školní plány. Třeba podle toho, jaké mají žáky ve třídě,“ míní v rozhovoru na Dvojce. Zmiňuje významnou roli učitelů, ale i ředitelů. „Dobrých škol jsou u nás stovky,“ odhaduje.
Celý rozhovor s Michalem Orságem si můžete poslechnout v audiozáznamu.