Evropské spotřebitelské centrum pomáhá při problémech s přeshraničními službami
Problémy českého občana, který si od belgické společnosti objednal zajištění přístupu k internetu či telefonu, ale za svoje peníze se těchto služeb nedočkal, pomohlo vyřešit Evropské spotřebitelské centrum.
„V červenci 2011 jsme se přestěhovali z Prahy do Belgie a potřebovali jsme přístup k internetu, telefonní spojení, televizní kanály,“ vypráví David Kolman, který dostal nabídku pracovat v Bruselu pro jednu německou firmu.
Když se s manželkou přestěhovali a chtěli si pořídit zmiňované služby, ještě netušili, že jim právě začalo mnohaměsíční úřední utrpení. Firma Mobistar jim slíbila zajistit přístup k internetu, televizi i rozhlasu, ale její technici nebyli nic schopni připojit.
„Mezitím si z našeho účtu automaticky stáhli finance, měsíční platbu, tuším nějakých 60 euro,“ vzpomíná Kolman.
Činnost Evropského spotřebitelského centra v reportáži přiblížili Martin Ocknecht a Ondřej Houska
Ačkoli u Kolmanů nic nefungovalo, společnost Mobistar jim peníze vrátit nechtěla, i když smlouvu dávno zrušili. David Kolman se proto obrátil na Evropské spotřebitelské centrum v Praze.
„Mezitím společnost Mobistar začala vyvíjet aktivity v opačném smyslu, že neplatíme a neplníme podmínky, takže to dali k vymáhající, vydírající agentuře, která nám začala psát dopisy, že to půjde k soudu. Bylo to dost nepříjemné,“ říká Kolman.
K využití služeb Evropského spotřebitelského centra nemusíte žít v zahraničí. Centrum pomáhá všem Čechům, kteří si zaplatí nějakou přeshraniční službu a nejsou s ní spokojení.
Centrum nejčastěji řeší problémy se zájezdy a nakupováním po internetu
„Nejčastější problémy se týkají cestování po Evropě, typicky letecké dopravy, záležitostí spojených se zahraničními zájezdy a nakupování po internetu,“ říká ředitel Evropského spotřebitelského centra Tomáš Večl.
Pokud vám třeba letecká společnost zrušila let nebo vám z ciziny nepřišlo objednané zboží, pomůže vám problém vyřešit právě Evropské spotřebitelské centrum. Pomoc je bezplatná, centrum financuje Evropská komise a Česká obchodní inspekce, při níž centrum působí.
Své peníze nakonec dokázal od belgické společnosti Mobistar dostat zpět i David Kolman, kterému nešlo jen o zmiňovaných 60 euro, ale hlavně o princip, protože se mu nelíbilo, jak s ním firma jednala.
„Společnost si to naúčtuje, lidé to asi v zásadě zaplatí, protože to vymáhání je dlouhé a nepříjemné, takže bych řekl, že velké společnosti jsou trošičku arogantní,“ myslí si Kolman.
Platit za špatné služby v zahraničí nebo ze zahraničí nemusíte ani vy. Víc informací najdete na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.