Evropské spotřebitelské centrum pomáhá při problémech s přeshraničními službami

Problémy českého občana, který si od belgické společnosti objednal zajištění přístupu k internetu či telefonu, ale za svoje peníze se těchto služeb nedočkal, pomohlo vyřešit Evropské spotřebitelské centrum.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Počítač, internet, klávesnice (ilustrační foto)

Počítač, internet, klávesnice (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„V červenci 2011 jsme se přestěhovali z Prahy do Belgie a potřebovali jsme přístup k internetu, telefonní spojení, televizní kanály,“ vypráví David Kolman, který dostal nabídku pracovat v Bruselu pro jednu německou firmu.

Když se s manželkou přestěhovali a chtěli si pořídit zmiňované služby, ještě netušili, že jim právě začalo mnohaměsíční úřední utrpení. Firma Mobistar jim slíbila zajistit přístup k internetu, televizi i rozhlasu, ale její technici nebyli nic schopni připojit.

„Mezitím si z našeho účtu automaticky stáhli finance, měsíční platbu, tuším nějakých 60 euro,“ vzpomíná Kolman.

Přehrát

00:00 / 00:00

Činnost Evropského spotřebitelského centra v reportáži přiblížili Martin Ocknecht a Ondřej Houska

Ačkoli u Kolmanů nic nefungovalo, společnost Mobistar jim peníze vrátit nechtěla, i když smlouvu dávno zrušili. David Kolman se proto obrátil na Evropské spotřebitelské centrum v Praze.

„Mezitím společnost Mobistar začala vyvíjet aktivity v opačném smyslu, že neplatíme a neplníme podmínky, takže to dali k vymáhající, vydírající agentuře, která nám začala psát dopisy, že to půjde k soudu. Bylo to dost nepříjemné,“ říká Kolman.

K využití služeb Evropského spotřebitelského centra nemusíte žít v zahraničí. Centrum pomáhá všem Čechům, kteří si zaplatí nějakou přeshraniční službu a nejsou s ní spokojení.

Centrum nejčastěji řeší problémy se zájezdy a nakupováním po internetu

„Nejčastější problémy se týkají cestování po Evropě, typicky letecké dopravy, záležitostí spojených se zahraničními zájezdy a nakupování po internetu,“ říká ředitel Evropského spotřebitelského centra Tomáš Večl.

Pokud vám třeba letecká společnost zrušila let nebo vám z ciziny nepřišlo objednané zboží, pomůže vám problém vyřešit právě Evropské spotřebitelské centrum. Pomoc je bezplatná, centrum financuje Evropská komise a Česká obchodní inspekce, při níž centrum působí.

Své peníze nakonec dokázal od belgické společnosti Mobistar dostat zpět i David Kolman, kterému nešlo jen o zmiňovaných 60 euro, ale hlavně o princip, protože se mu nelíbilo, jak s ním firma jednala.

„Společnost si to naúčtuje, lidé to asi v zásadě zaplatí, protože to vymáhání je dlouhé a nepříjemné, takže bych řekl, že velké společnosti jsou trošičku arogantní,“ myslí si Kolman.

Platit za špatné služby v zahraničí nebo ze zahraničí nemusíte ani vy. Víc informací najdete na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.

Ondřej Houska, dab Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme