VV daly na začátek kampaně 7 milionů, druhá ODS jen 600 tisíc
Věci veřejné jako jediná politická strana zahájily ve velkém předvolební kampaň už v červenci. Podle údajů společnosti Admosphere, která monitoruje reklamu v médiích a na billboardech, si tato strana v minulém měsíci objednala reklamu za sedm milionů korun.
Téměř stejnou sumu jako na začátek kampaně před podzimními komunálními a senátními volbami dávaly Věci veřejné měsíčně na kampaň před jarní hlasováním do Poslanecké sněmovny.
Agentura Admosphere pracuje s ceníkovými cenami reklam, které nezahrnují slevy. Věci veřejné ale tvrdí, že se jim podařilo získat výrazné slevy, které dosahují padesáti až devadesáti procent.
I tak ale strana zaplatila v uplynulém měsíci za začátek kampaně před komunálními volbami více než desetinásobek toho, co v pořadí druhá ODS.
Hlavní část kampaně ještě nezačala
Hlavní část kampaně, která se zaměří především na hlavní město, přitom ještě nezačala, říká tajemník Věcí veřejných pro Prahu Pavel Dobeš:
„Předpokládáme, že částka by mohla být mezi 12 až 15 miliony v Praze, ale je to otázka nějakého množství sponzorských darů, které se samozřejmě snažíme ještě nějakým způsobem získat. Kampaň opravdu ještě není celkově spuštěna.
Občanští demokraté si zadali podle ceníkových cen reklamu za 600.000 korun. Třetí ČSSD pak jen za 156.000 korun. Z monitoringu také vyplývá, že v například TOP 09 nebo komunisté nedali minulý měsíc na reklamu ani korunu.