Stávka strojvedoucích v Německu skončila předčasně. Odbory s Deutsche Bahn zasedly k jednacímu stolu
Německé dráhy začínají znovu jezdit podle klasického jízdního řádu. Strojvedoucí totiž předčasně ukončili svou stávku. Odbory se s firmou Deutsche Bahn domluvily, že opět zasednou k jednání. Znovu bez omezení tak jezdí i linky mezi Německem a Českem.
Stávka měla původně skončit až v pondělí v noci. Svaz strojvedoucích ji ale přerušil a zároveň slíbil, že s dalšími akcemi počká nejméně do začátku března.
Vysokorychlostní tratě nepotřebujeme, říká právník. Investice se vyplatí, oponuje zástupce Správy železnic
Číst článek
Mezitím bude znovu jednat s vedením Deutsche Bahn, které strojvedoucím na oplátku vyplatí jednorázový bonus, který už dřív získali i ostatní drážní zaměstnanci.
Každý dostane v přepočtu asi 37 tisíc korun jako příplatek kvůli inflaci. Svaz za poslední měsíce stávkoval už čtyřikrát a ke zmírnění protestů ho vyzval už i kancléř Olaf Scholz.
Odbory požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně pro pracovníky ve směnném provozu se zachováním plné mzdy, zvýšení měsíční mzdy o 555 eur (zhruba 13 650 korun) a také jednorázovou kompenzaci 3000 eur (73 400 korun) kvůli inflaci.
Deutsche Bahn doposud nabídly zkrácení pracovní doby na 37 hodin týdně, větší snížení hodinového závazku podmínily snížením mzdy. Podle DB si strojvedoucí ročně vydělají včetně příplatků a bonusů 45 až 56 tisíc eur.