Příběh o zahraničním zpravodaji, který se kvůli žárlivosti vrátí do Prahy, kde uvízne a je okolnostmi přinucen točit zahraniční reportáže z pražského bytu, vstupuje do českých kin.
Kulturní a genderové stereotypy se v novém filmu Jana Hřebejka potkávají s přehrávajícími herci. Dějová linie spolu takřka nesouvisí, pokus o uchopení tématu dezinformací selhává.
Covid, hollywoodské stávky i útlum domácí produkce zamíchaly s divácky silnými a slabými měsíci. Zatímco před pandemií býval nejsilnější prosinec, teď se do kin nejvíc chodí v červenci a srpnu.
Úspěšní autoři se musí rozhodnout mezi recyklací a novými nápady. Režisér kultovního Pupenda nebo Pelíšků chce jít druhou cestou, u seriálu o bílé mafii mu ale cestu zkřížily právní překážky.
Umělci v otevřeném dopise poukazují na to, že divadlo v Olomouci existuje již přes sto divadelních sezon a Moravská filharmonie je druhou nejstarší českou filharmonií.
Tři díla spojuje snaha uchopit téma sexuálního násilí, každé ale dopadlo jinak. Blondýnka od Netflixu podle publicistů artovou formou ukazuje, o kolik dál je Západ ve vnímání násilí na ženách dál.
Minisérie Jana Hřebejka Pozadí událostí si vysloužila kritiku za to, jak zobrazuje intimní vztahy mezi vyučujícími a studenty. Co kritikům vadí, vysvětlují Eva Klíčová z Alarmu, Kamil Fila z Kinoboxu.
„Kdo spáchal zločin, není podstatné. Podstatné je, k čemu dospěje divák v náhledu na postavy i na sebe sama,“ říká Jan Hřebejk o své nové minisérii Pozadí událostí.
Po šesti letech se s novými kauzami a v nové době na televizní obrazovky vrátí oblíbené Případy 1. oddělení. Třetí série bude podle scenáristy Jana Malindy už definitivně tou poslední.
Známé tváře seriálových vyšetřovatelů se vrátí ve 3. sérii Případů 1. oddělení. Čelit budou nejen sebevědomějším pachatelům, ale také moderním technologiím, které za pochodu mění společnost kolem nás.
Boží mlýny stojí na pomezí komedie a detektivky, což je podle investigativního novináře a spoluautora scénáře Janka Kroupy obzvlášť u kriminálky riskantní mix, pokud nechcete sklouzávat k parodii.
Zemřel herec, zpěvák, spisovatel, humorista, básník, filozof a signatář Charty 77 Jan Vodňanský. Serveru iROZHLAS.cz to ve čtvrtek potvrdil jeho syn Tomáš. Bylo mu 79 let.
Příští rok na jaře by se zpracování obou kauz pod názvem Sněžím! mělo začít natáčet a diváci by je mohli vidět na podzim roku 2022. Hřebejk si za předlohu vzal knihy novináře Radka Kedroně.
Havelka působil v brněnském Divadle Husa na provázku, Národním divadle Brno a v Městském divadle Brno. Objevil se také ve filmech, poprvé v Baladě pro banditu.
Každý z příběhů je jiný. Spojuje je ale přesvědčení, že „vždycky je lepší problém řešit, než se před ním schovávat. Vždycky stojí za to bojovat o lepší život, byť třeba sám se sebou, než to vzdát.“
Jan Hřebejk v sérii Živé terče po čtyřech letech uzavírá vyšetřování Detektivů od Nejsvětější Trojice. Na olomouckou mordpartu čeká případ, kdy kdosi usiluje o životy členů lukostřeleckého klubu.
„Do ničeho se nenamočil, nepodepsal antichartu, jezdil auty, lítal letadlem. Přišel mi jako obdivuhodný a komplexní muž,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál Jan Hřebejk.
Nová minisérie České televize vrací diváka do bouřlivé atmosféry pouhých několika dní před rozdělením Československa. První díl uvede stanice v neděli.
Jan Hřebejk není jen filmovým režisérem. Právě teď třeba v Divadle Na Jezerce pracuje na inscenaci životopisné komedie o mecenášce a operní divě Florence.
Film Jana Hřebejka Musíme si pomáhat z roku 2000 se dostal do užší nominace na amerického Oscara. Sice ji neproměnil, ale stal se dalším úspěšným titulem, který získal v soutěži Český lev hlavní cenu.
Romantická dramedie Nápadník je i díky sympatickým hlavním hrdinům příjemným zakončením na pohled hezké trilogie, která si ale příliš nepotrpěla na děj.
Druhý snímek z trilogie Zahradnictví od tvůrčí dvojice Hřebejk-Jarchovský ukazuje, jak nástup komunistického režimu otestoval soudržnost jedné české rodiny.