Čeští výrobci zvýšili export lihovin o čtvrtinu
Největším českým výrobcům lihovin se letos daří exportovat. Stock Plzeň od začátku roku zvýšil vývoz meziročně o 25 procent. Spotřeba tvrdého alkoholu v Česku letos klesá, likérky se proto čím dál víc snaží prodat své zboží v zahraničí. Kromě osvědčených trhů jako jsou Spojené státy se snaží uspět třeba i v Číně a Japonsku.
Likérce Rudolf Jelínek letos nejrychleji roste export do Spojených států. Vývoj za oceán vzrostl za prvních šest měsíců letošního roku meziročně o 16 procent. Zájem je tam hlavně o košer slivovici.
„Měli jsme trošičku obavu, zda židovský zákazník v Americe by neměl problém kupovat košer, ale není to v žádném případě problém, protože třeba zákazníci původem z východní Evropy košer vnímají jako vysokou kvalitu,“ řekl marketingový ředitel firmy Zdeněk Chromý.
Redaktor Českého rozhlasu Tomáš Medek mluví o vývozu lihovin do zahraničí ve Světě o druhé na Rádiu Česko.mp3
Dodal, že likérka v rámci USA prodává výrobky ve 30 státech, nejvíce ve státě New York, New Jersey, Illinois a v Chicagu.
Největší domácí producent lihovin Stock Plzeň zvýšil letos export o čtvrtinu. Podle ředitele firmy Petra Pavlíka za tím stojí hlavně poptávka na Slovensku.
„Za navýšením stojí jednak zvýšený export na Slovensko, kde se nám daří přes pokles celé kategorie lihovin růst o zhruba 23 procent oproti minulému roku a také se nám daří exportovat Fernet Stock do nových destinací. V poslední době to je do Japonska,“ řekl Petr Pavlík.
Na nové trhy letos míří také výrobky z ústecké likérky Granet, a to do Bulharska, Rumunska, kam vyváží vaječný likér, a do Chile.
„Navázali jsme první kontakty s Dominikánskou republikou,“ řekl mluvčí Granetu Josef Vejlupek.