‚Nebudeme prodávat odpustky.‘ Režiséři Klusák a Chalupová odmítli peníze pražského arcibiskupství

Z natáčení dokumentárního filmu V síti | Zdroj: Hypermarket Film

Režiséři připravovaného filmu V síti Vít Klusák a Barbora Chalupová se rozhodli odmítnout finanční podporu Arcibiskupství pražského. Peníze, které Arcibiskupství zaslalo na crowdfundingovou kampaň na Hithitu, navýší filmový štáb o dalších 15 tisíc korun a celkovou částku 30 tisíc korun věnuje organizaci Pro čistou církev.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Arcibiskupství a potažmo panu kardinálovi (Dominiku) Dukovi nebudeme prodávat odpustky. Je pro nás naprosto nemyslitelné spojit naše jméno s institucí, která tak bolestivou věc, jako je sexuální zneužívaní nezletilých, roky programově kryla,“ vysvětlil Klusák.

Požádala jsem o terapii, takovou vulgaritu jsem nečekala, říká hrdinka Klusákova filmu o obtěžování

Číst článek

„S kolegy jsme se dohodli, že darovanou částku Arcibiskupství pražského zdvojnásobíme a organizaci Pro čistou církev, kterou vede právník Jan Rozek, tedy pošleme 30 000 korun,“ dodal.

Autoři prostřednictvím trojice dospělých hereček, vystupujících v rolích dvanáctiletých dívek, chtějí dát nahlédnout do světa internetovým predátorů, kteří cílí na děti.

Na dokončení svého experimentu ale potřebují sehnat peníze. Obrátili se proto na veřejnost, aby jim přispěla 850 tisíci korun. Doposud se na crowdfundingovém serveru Hithit sešlo 2,6 milionu.

Expert: Jsou různé typy predátorů. Rodiče nezajímá, k čemu se děti na sociálních sítích mohou dostat

Číst článek

Podnětem pro vznik snímku V síti se stala nabídka, s níž se v roce 2017 obrátila na Klusáka jedna z telefonních společností. Jejím předmětem bylo natočit virální spot, který by „naléhavým způsobem upozornil na strmě vzrůstající čísla zneužitých dětí na českém internetu“.

Filmař tehdy spolu s Chalupovou v rámci pokusu vytvořil na několika internetových serverech falešný profil 12leté „Týnušky“. Během pár hodin je oslovilo více než 80 mužů, čtyři z nich se ještě toho večera před „Týnuškou“ přes webkameru uspokojovali.

Tvůrce toto zjištění přesvědčilo, že by se tématu mělo věnovat více času. Místo krátkého videa tak nakonec vzniká celovečerní dokumentární snímek.

miz, kro Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme