Blíží se bourání královopolského nádraží v Brně. Výluky zatím provoz neomezí, začnou až příští rok
Správa železnic vybrala firmy, které přestaví nádraží a koleje v brněnském Králově Poli. Bude to stát 2,9 miliardy korun. Současná nádražní budova půjde k zemi, místo ní dělníci postaví novou s podchodem do Myslínovy ulice za nádražím. Hotovo bude do konce roku 2025.
„Připravovaná modernizace zahrnuje výstavbu nové nádražní budovy, která bude zároveň součástí přilehlého dopravního terminálu. Půjde o prosklený a zčásti dvoupatrový objekt. V přízemí se vybudují pokladny, obchodní prostor a sociální zázemí. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem,“ popsal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Součástí rekonstrukce je taky přestavba kolejiště ve stanici s novými zastřešenými nástupišti a taky k rekonstrukci trati z Brna-Maloměřic až po Kuřim.
Nový dopravní informační systém díky tomu vznikne taky na zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká. Po dobu oprav budou cestující v Králově Poli mít k dispozici náhradní čekárnu pro 250 lidí.
S výlukami se počítá až příští rok, letos nebudou mít na cestující větší dopad.
„Výluky na příští rok jsou v řešení, snažíme se termínově sladit výluky pro tuto stavbu s dalšími stavbami Správy železnic. Tedy Vlkov u Tišnova a Vlkov u Tišnova – Křižanov a se stavbami Jihomoravského kraje – demolicí a novostavbou silničního nadjezdu u železniční zastávky Česká a demolicí a novostavbou silničního mostu v Merhautově ulici v Brně,“ vyjmenoval Gavenda.
Podle informací společnosti Kordis, která na jihu Moravy koordinuje veřejnou dopravu, se počítá s kompletní výlukou, takzvaným nickolejným provozem bez vlaků mezi Vlkovem a Křižanovem od dubna 2024.
Mezi Královým Polem a Kuřimí by měl fungovat jednokolejný provoz příští rok na podzim. Přesnější termíny a rozsahy výluky zatím nejsou známé.