‚Zcela znehodnocené území,’ říká starosta Prahy 10 na plánované vlakové nádraží. Na místě by chtěl bydlení

Na pražských Slatinách by mělo vyrůst nové odstavné nádraží pro desítky vlaků. Stát by tam měly jak soupravy pro vysokorychlostní tratě, tak běžné vlaky příměstské dopravy. Plánuje to Správa železnic. S tím ale nesouhlasí vedení Prahy 10. Místo toho tam chce novou obytnou zónu.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaky Českých drah v železniční stanici.

Podle starosty by odstavné nádraží, které má na území vzniknout, území zcela znehodnotilo (ilustrační foto) | Foto: Jiří Špaček | Zdroj: Český rozhlas

„S kompletní veškerou vybaveností, zdravotní i školskou, se zavedením nové tramvajové trati tady pod Edenem, s napojením na Jižní spojkou,“ popisuje starosta Prahy 10 Martin Valovič z ODS. Součástí čtvrti by měl být taky nový park podél Slatinského potoka.

Podle starosty by odstavné nádraží, které má vzniknout, území zcela znehodnotilo. Proti sobě tak stojí dva veřejné zájmy – nové bydlení a dopravní infrastruktura. „V širším centru města se má bydlet a nemají se zde řadit vlakové soupravy,“ dodává Valovič.

2:25

Železniční koridor na severu Budějovic už se měl stavět. Stát ale pořád neví, jak bude projekt financovat

Číst článek

Správa Železnic nesouhlasí, Podle ní je to přesně naopak, říká mluvčí správy Dušan Gavenda. „Odstavná nádraží se nachází ve většině velkých evropských měst, která sází na železniční dopravu. Vybudované jsou poblíž hlavních stanic,“ uvedl.

Míst pro odstavení vagónů, jejich kontrolu a údržbu je podle Správy železnic v Praze nedostatek a vzhledem k pravděpodobnému nárůstu počtu cestujících v dalších letech je nutné kapacitu navýšit.

Ubytování pro fandy železnice. Vlaky na úzkokolejce nejezdí, drážní domky se zatím využívají jinak

Číst článek

V minulosti už navíc ve stejné lokalitě stálo seřaďovací nádraží Praha-Vršovice. Stát ho definitivně zrušil v roce 2005. Podle náměstka primátora Prahy pro územní rozvoj Petra Hlaváčka za hnutí STAN potřebuje hlavní město jak nové odstavné nádraží, tak místo pro nové byty.

Správa železnic teď podle informací na svém webu počítá výhledově se začátkem stavby v roce 2026, hotovo má být o dva roky později. Vykoupené všechny pozemky, některé i pražské, ale zatím nemá.

Jakub Vik, jar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme