V Austrálii vyvolala rozruch reklama na jehněčí. Stěžují si vegani i původní obyvatelé

Oslavy vylodění první britské flotily na pobřeží nejmenšího kontinentu v roce 1788 Australany stmelují. Každoroční průvody městy a společné pikniky posilují národního ducha. Letos ale před státním svátkem vyvolala rozruch reklama na jehněčí maso, tedy tradiční pochoutku při svátečním grilování. Ohradili se proti ní původní obyvatelé Austrálie a vegani.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Naložené jehněčí kotletky

Naložené jehněčí kotletky | Foto: Michal Plšek

Známá televizní moderátorka v reklamním šotu coby velitelka speciální zásahové jednotky zahájila operaci Bumerang. Cílem je zachránit Australany žijící v jiných zemích před utrpením neslavit 26. ledna národní svátek s kouskem grilovaného jehněčího.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vlastenecká reklama se v Austrálii stala terčem stížností. Důvod zjišťoval Pavel Novák

Agenti tak zpět do Austrálie převezou například bývalého profesionálního hráče kriketu Mitchella Johnsona a dokonce unesou dánskou princeznu Mary, kterou následník trůnu princ Frederik poznal při návštěvě olympijských her v Sydney v roce 2000.

Na zadavatele reklamy, společnost propagující konzumaci skopového, jehněčího a hovězího masa, přišly australské Radě pro reklamu desítky stížností. Hlavním důvodem je scéna záchrany Australana v New Yorku.

Zásahová jednotka vyráží dveře a vstupuje do bytu. Velitel nadšeně sděluje ustrašenému nájemníkovi, že za pár hodin si už bude pochutnávat na grilovaném jehněčím na pláži.

Jenže zachráněný Australan špitne, že se mezitím stal veganem a nic zvířecího původu tedy nejí. „Ti vegani,“ prohodí televizní moderátorka coby šéfka speciální jednotky.

Rada pro reklamu zatím dostala 250 stížností na kontroverzní spot. Hlavně od veganů. Projedná je na příštím zasedání do dvou týdnů. Firma propagující konzumaci masa se hájí tím, že všechno v reklamě je nadsázka.

Musela také odpovědět na výtky, že vojenská operace se v šotu jmenuje Bumerang, tedy jako zbraň původních obyvatel australského kontingentu, které běloši utlačovali.

Slovem bumerang se ale tvůrci reklamy prý nechtěli nikoho dotknout. Má symbolizovat návrat Australanů domů, aby tradičním grilováním oslavili národní svátek.

Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme