Nástup do autobusů u stanice Chodov je v Roztylské ulici, a to v zastávce linky 126 směr Nádraží Uhříněves. Od Pražského povstání budou autobusy odjíždět z ulice Děkanská vinice.
Doprava se podílí na emisích skleníkových plynů Česka 16 procenty, osobní automobilová sama o sobě víc než 9 procenty. Na té jsou závislí hlavně lidé na venkově s horší dostupností hromadné dopravy.
Když městská doprava v Helsinkách v lednu zdražila, dotklo se to zejména těch nejchudších. Ti ale teď přišli se způsobem, jak na jízdenkách ušetřit legálním, ale eticky sporným způsobem.
Autobusy jihlavské městské dopravy začnou už brzy jezdit na bio CNG. Plnohodnotnou náhražku zemního plynu tam nebude nutné dopravovat přes půl světa, ale jen z asi 20 kilometrů vzdáleného Herálce.
Loňskou červnovou nehodu v Bohumíně, při které jedno z Pendolin nabouralo, nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Příčiny Drážní inspekce dál vyšetřuje, blíží se ale k závěru.
Pražské metro a tramvaje pojedou od pondělí 13. února v kratších intervalech. Od začátku roku jezdí kvůli nižšímu počtu cestujících podle tzv. poloprázdninových řádů.
Lidem vadí hlavně to, že se stále mluví o provázanosti dopravy, aby nemuseli využívat auta. A pak přijdou nové jízdní řády, kde se spoje o čtyři minuty nepotkávají.
Belgické dráhy předem informovaly, že vyjede jen každý čtvrtý vlak. Na bruselském letišti Zaventem bylo zrušeno více než 70 procent letů, na Charleroi dokonce neodbaví žádná letadla.
Zdražování energií se projevuje nejen na účtech domácností, ale i skiareálů. Všímá si toho sobotní Právo. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
„Procento lidí, kteří nijak nereagovali, bylo poměrně velké. Často to bylo z důvodu, že nepovažovali případ za vážný nebo nevěděli, jak se v takové situaci zachovat,“ řekl Radiožurnálu Radan Šafařík.
Ministerstvo dopravy v rámci programu Doprava 2014–2020 vyčlenilo na podporu městské hromadné dopravy 11,7 miliardy korun. Využilo však přibližně 34 procent.
Obětem domácího násilí bude nově pomáhat platforma Nenech se, na níž se mohou lidé obrátit anonymně, píše regionální Deník. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Druhá elektrifikovaná trať v Praze se stala dalším milníkem ve využívání elektřiny, jako první totiž sloužila čistě praktickým účelům. Dnes je součástí vytížené trati mezi Florencí a Palmovkou.
Doprava je v Česku dlouhodobě ztrátovým byznysem. Kraje tak uvažují o omezení vlakových i autobusových spojů, píše deník Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Zatímco zájem o televizní a internetové reklamy během pandemie roste, naopak venkovní inzerce je ve výrazném útlumu, píší Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Auta po Smetanově nábřeží ve směru ke Karlovu mostu neprojedou mezi Divadelní ulicí a křižovatkou u mostu Legií. Právě té prospívá uzavírka vůbec nejvíc.
Na pravidelnou linku vyjel prototyp poprvé 21. června 1961. Pražané se staršími typy můžou svézt dodnes, vozy stažené z retrolinky jezdí v běžném provozu.
Od úterý je podle zpřísněných opatření povinné nosit roušku na zastávkách a nástupištích hromadné dopravy, od středy pak musí zavřít restaurace, bary i kluby, a školy přejít nad distanční výuku.
Jízda bude trvat sedm minut a po cestě je plánovaná i zastávka u trojské zoologické zahrady. Kapacita kabiny bude 35 cestujících a denně by měla přepravit 2000 lidí.
„Frýdek-Místek, Orlová, Karviná, Havířov, Bohumín, Jablunkov, Český Těšín, Třinec a tak dále. Zde budou úplně jiná nařízení, která by měla platit od úterý,“ uvedl premiér Babiš.