Společnost Westinghouse podala odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže proti výběru společnosti KHNP jako preferovaného dodavatele pro stavbu nových jaderných reaktorů v Dukovanech.
Americká společnost Westinghouse podá odvolání k Úřadu na ochranu hospodářské soutěže proti výsledku tendru na dostavbu bloků v Dukovanech. Podle Westinghouse nemá vítězná firma KHNP potřebné licence.
Vláda by měla během září projednat návrh reformy přezkumu veřejných zakázek. Změnit by se tak mělo fungování Úřadu na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), kam dohled nad veřejnými zakázkami spadá.
Organizace Transparency International tvrdí, že Petr Mlsna v čele antimonopolního úřadu selhal, a „blokuje reformu úřadu v zájmu udržení vlastní moci“.
Firma žádala od dodavatelů faktury, podle nichž jim mohla platit až za 90 dnů místo 30 dnů, jak stanovuje zákon. ÚOHS poprvé za tento postup potrestal výrobce potravin.
„Člověk je tady pod obrovským politickým a ekonomickým tlakem a rozhodování tříčlenných senátů by velmi posílilo transparentnost,“ říká politoložka Vladimíra Dvořáková.
Dalším chystaným opatřením je možnost postihu za kartel i pro fyzické osoby, ne jen pro podniky. Tyto osoby by mohly dostat pokutu za kartelové dohody nebo i zákaz činnosti ve statutárních orgánech.
„Výběr se tak vrací zpět do hodnocení nabídek. ŘSD po detailním prostudování rozhodnutí ÚOHS rozhodne o dalším postupu v zakázce,“ uvedl generální ředitel ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Konsorciu firem se nelíbí provázání znaleckého ústavu s pražskými politiky, městskými firmami i třeba konkurenční firmou Metrostav a její dceřinkou Subterrou.
Stavba linky D začala v roce 2022 v úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, kterého se týká diskutovaný tendr.
Stavba nové linky pražského metra začala v roce 2022, ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) zrušilo výběr vítěze.
Antimonopolní úřad před pěti lety rozhodl, že České dráhy nabídly nepřiměřeně nízkou cenu při tendru na provozování rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem a také na trati mezi Plzní a Mostem.
Na pomezí Jihomoravského kraje a Vysočiny budou od pátku vozit cestující místo vlaků autobusy. A to přesto, že velká výluka nezačne a zakázku musí posoudit antimonopolní úřad.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal předběžná opatření, která zakazují ministerstvu pro místní rozvoj uzavřít smlouvy týkající se zakázky na digitalizaci stavebního řízení.
Antimonopolní úřad opouštějí někteří nezávislí experti, které do poradního orgánu jeho předsedy nominovaly nezávislé organizace. Odvolal je podle serveru Seznam Zprávy sám šéf úřadu Petr Mlsna.
Antimonopolní úřad uvedl, že obdržel četné stížnosti na nesrovnalosti související s prodejní politikou společnosti a na nesrovnalosti ve smlouvách se zákazníky.
Za horšími výsledky stavebnictví podle šéfa Svazu průmyslu a dopravy Jiřího Nouzy stojí ale i vyšší srovnávací základna z roku 2022, kdy se mu naopak dařilo, a také potíže výrobců stavebních hmot.
Shodné ceny u stejného zboží nebo rozdíl jen pár haléřů. Tak dopadlo srovnání cen redaktory Radiožurnálu a webu iROZHLAS.cz v prodejnách sedmi největších obchodních řetězců.
„Antimonopolní úřad konstatoval, že má zhruba patnáct významných chyb a Praha kvůli tomu už dostala jednu pokutu,“ vysvětluje David Vodrážka (ODS), proč je potřeba vyhlášku novelizovat.
Arkády Pankrác momentálně vlastní izraelská společnost G City. Agentura Bloomberg v polovině loňského roku informovala, že je obchodní centrum na prodej odhadem za 6,4 miliardy korun.
Mluvčí ÚOHS řekl, že rozhodnutí úřadu si dosud nevyzvedla Pražákova společnost Kaprain. Její mediální zástupce Ondřej Pechar upozornil, že ještě pokračují schvalovací procesy u zahraničních úřadů.
„Od spotřebitelů dostáváme celou řadu podnětů. Monitorujeme sektory, kde máme indicie, že by se mohlo dít něco nekalého,“ přibližuje práci Úřadu pro hospodářskou soutěž předseda Petr Mlsna.