Volkswagen startuje spolu s belgickou firmou Umicore nový podnik. Bude vyrábět součásti baterií
Volkswagen založí s belgickou společností Umicore společný podnik na výrobu bateriových součástí, na který investuje tři miliardy eur (zhruba 74 miliard korun). Umicore je přední firmou zaměřenou na recyklaci a technologie materiálů a patří mezi největší producenty materiálu pro výrobu baterií.
Zatímco suroviny - například lithium, kobalt, nikl a mangan - budou stále z velké části pocházet ze světa, katody pro baterie se ve společném podniku budou vyrábět v Evropě, pravděpodobně v závodě společnosti Umicore v polském městě Nyse. Společný podnik Umicore a divize Volkswagenu Power Co se též hodlá zabývat recyklací kovů z baterií.
Evropské automobilky se snaží zajistit si podíly v závodech, které v Evropě zpracovávají suroviny na baterie. Sílí totiž politický tlak na to, aby dodavatelský řetězec, kterému v současnosti dominují asijští hráči, automobilky přiblížily k domovu.
Elektromobily nebudou zlevňovat. Spíš zdraží auta se spalovacími motory, myslí si šéfredaktor Autoweek.cz
Číst článek
Volkswagen usiluje o to, aby plně elektrické vozy do roku 2030 tvořily 70 procent jeho odbytu v Evropě. Dodavatelské řetězce uzpůsobuje danému regionu, aby je ochránil před geopolitickým napětím a snížil náklady na dopravu.
Odvětví výroby baterií je v Evropě teprve v plenkách. Pokusy o těžbu surovin v zemích od Německa po Portugalsko brzdí byrokracie a recyklační zařízení se nemohou rozvíjet ve velkém měřítku bez dostupných surovin, uvedla agentura Reuters.
Firmy hledají způsoby recyklace baterií elektroaut. Některé je rozkládají, jiné mění v ‚powerbanky‘
Číst článek
V rámci společného podniku hodlá Umicore vyrábět dostatek prekurzorů a katodových materiálů pro 160 gigawatthodin (GWh) kapacity baterií. To postačí pro 2,2 milionu vozidel.
Do roku 2026 začne podnik vyrábět materiál pro kapacitu 40 GWh v prvním závodě na výrobu baterií společnosti Volkswagen v německém městě Salzgitter. Do roku 2030 plánuje automobilka postavit v Evropě šest továren na baterie o celkové kapacitě 240 GWh.
Společnost Umicore minulý týden uvedla, že ve druhé polovině desetiletí vidí potenciál ke zvýšení kapacity závodu, který zahájil výrobu v červenci, na více než 200 GWh. To by stačilo na napájení přibližně tří milionů elektromobilů.