Rád bych, aby se tuzemská vína stala součástí i naší gastronomie, přeje si ředitel Vinařského fondu
„Lidé šetří a víno je pro některé v současnosti zbytná položka v nákupním košíku,“ říká ředitel Vinařského fondu. Podle Zbyňka Vičara současná ekonomická situace, kdy 13 měsíců po sobě klesá prodej vín, nahrává levným vínům ze zahraničí.
Svou misi v čele Vinařského fondu tak vidí hlavně ve snaze dostat více moravských vín do hospod a restaurací. Přiblížit bychom se měli Rakousku a Německu, kde je pro restaurace čest nabízet k jídlu lokální vína.
Nově chce Vičar podpořit také trh se šumivými víny. Vznikne i nová značka sjednocující šumivá vína pod názvem Bublina: „Naší dominantní značkou jsou Vína z Moravy a vína z Čech, potom podporujeme svatomartinské, to je taky naše značka. A teď chystáme novou, která se zaměří na moravská a česká perlivá vína,“ vysvětluje Vičar.
Jak chce být nápomocný v propagaci našich vín, jak hodlá pomoci vinařům, kterým padají prodeje vín? Řada z nich má plné sklepy loňské úrody a letošní vína nemají kam dát. Poslechněte si v rozhovoru v audiu.