Geologický průzkum na chybějící část pražského městského okruhu má stát 22 milionů korun
Geologický průzkum pro dokončení pražského vnitřního silničního okruhu vyjde na 22,616 milionu korun a bude trvat deset měsíců. Pro město jej provede konsorcium SGG-PUDIS Soubor staveb MO, který tvoří společnosti SG Geotechnika a PUDIS. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní.
Chybějící úsek městského okruhu známý jako Vlasta bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část povede v tunelech. Kdy se začne stavět, není jasné. Vyčísleny zatím nebyly ani náklady, hovoří se však až o 100 miliardách korun.
Blíží se stavba pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí? Ředitelství zažádalo o posudek EIA
Číst článek
Geologický průzkum se nebude dělat prostřednictvím hloubených štol tak, jak je tomu například v případě Radlické radiály či stavby metra D z Pankráce do Písnice, ale město nechá udělat sondy.
Zhruba 81 sond bude sloužit pro geofyzikální, hydrogeologický a korozní průzkum. Město tak bude mimo jiné zjišťovat, jaké horniny se v podloží nacházejí a jaké mají vlastnosti a pevnost. „Ukáže také, jak podrobné jsou dnešní geologické mapy. Zjišťovat se budou i bludné proudy,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Z celkové částky bude stát nejvíce průzkum úseku z Balabenky ke Štěrboholské radiále, a to 11,43 milionu korun. Průzkum pro úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku vyjde na 6,2 milionu korun a Libeňské spojky na více než pět milionů.
Smlouva nejpozději v dubnu
Průzkum začne podle návrhu smlouvy do 15 dnů od doručení výzvy města dodavateli, aby ho zahájil. Kdy se tak přesně stane, není z dokumentu jasné. Podle dokumentu, který radní schválili, má být smlouva o průzkumu uzavřena s dodavatelem nejpozději do 15. dubna.
Nový úsek Pražského okruhu i zahájení dostavby D3. Pro dopravu bude podle Babiše klíčový rok 2024
Číst článek
V současné době řeší úředníci změnu územního plánu, která stavbu umožní. „Je připravována dokumentace pro územní rozhodnutí, v rámci přípravy se provádí zmíněný průzkum,“ řekl Scheinherr. Následně město zažádá o stavební povolení a vypíše výběrové řízení na dodavatele.
Vedení Prahy nechalo loni přepracovat původní projekt dostavby. Proti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.